statystyka
Blog > Komentarze do wpisu

Wyjść jak na umowie z Jatomi vel Pure

Temat Pure Health & Fitness Sp. z o.o. vel Pure Jatomi vel Jatomi Fitness, stosunku tej organizacji do klientów już wygrywał internety i był opisywany w prasie, ale warto zrobić do niego jeszcze klika podejść, bo wystarczy chwila z wyszukiwarką, żeby zobaczyć, że wciąż sporo osób czuje się wprowadzonych w błąd lub oszukanych przez tę firmę.

Najlepszy sposób, żeby nie zobowiązywać się umowami, którymi nie chcemy być związani, to czytanie ze zrozumieniem tych umów i nie podpisywanie ich. Nie zgadzam się jednak z tymi, którzy obwiniają ofiarę. Uważam, że firmy powinny dokładać wszelkiej staranności, żeby upewniać się, że klienci zdają sobie sprawę z warunków umowy. Uważam, że konsumenci powinni płacić za jakość towarów i usług, a nie za umiejętność nakłaniania do podpisywania niekorzystnych umów.

Pure Health & Fitness Sp. z o.o. zostało ukarane przez UOKIK w 2013 roku karą 184 920 złotych za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy klientów (Decyzja nr RWA-13/2013). Warto przeczytać tę decyzję, stwierdza ona między innymi, że PHF zaprzestał stosowania bezprawnych klauzul jednak pisze, że „regulacje zawarte w treści nowego wzorca umownego mogą naruszać interesy konsumentów”. Wg uzasadnienia decyzji UOKIK istnieją wskazania, że „Spółka nie jest przekonana o potrzebie konstruowania umów z uwzględnieniem interesów konsumentów. Prezes Urzędu uznał zatem, że zobowiązanie Spółki nie daje rękojmi, że w przyszłości Spółka nie będzie naruszała interesów konsumentów.”

Realia są takie, że nie zawsze czytamy dokładnie umowy i nie koniecznie mamy czas i jesteśmy w stanie ocenić wszystkie konsekwencje klauzul w umowach. Ufamy, że to co słyszymy od przedstawiciela firmy, jest tym, co podpisujemy. Poważne firmy same powinny dbać o swoją dobrą markę i reputację.

Wiele, może większość firm już to wie i rozumie inne trzeba tego nauczyć. Jednym ze sposobów wywarcia wpływu jest dzielenie się opiniami i przekazywanie tych opinii dalej, tak aby jak najmniej osób traciło czas na kontakty z firmami „które nie są przekonane o potrzebie konstruowania umów z uwzględnieniem interesów konsumentów”.

Kilka kolejnych wpisów, które zadedykuję Pure vel Jatomi, to takie małe potyczki o postęp w kulturze biznesu.

sobota, 30 kwietnia 2016, przewrotnik

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: